Treviso Tiramisu. Alustan taas Itaaliast. 1. osa

Ühel oktoobrikuu kolmapäeval tõusin taas lõunamaa suunas lendu. Eestis hakkas juba jälle vihma sadama ja ma ei tahtnud sitsikleidile järgnevaks kolmveerand aastaks hüvasti öelda. See lugu avab järjekordse reisikirjade sarja, milles tutvustatakse peale Treviso veel mitmeid huvitavaid paiku. Varuge kannatust ja käige aeg-ajalt lugemas.

Esimene peatus oli Treviso lennujaam

Seal jäi järgmise lennuni mitu tundi aega ja mida siis teha? Googel mulle Treviso linna sõitva bussi kohta infot ei jaganud, aga Külli oli selle info kusagilt siiski üles leidnud. Selgus, et kohe lennujaama eest sõitiski punane Airlinki buss umbes veerand tunniga linna. Veneetsiasse väljub buss samuti kohe lennujaama eest, aga sõit võtab aega umbes tunni ja tervet päeva meil sel korral Itaaliale kulutada ei olnud. Veneetsia buss on see valge.

Mul on Itaalia Viie küla maal käimisest alates olnud unistus, et soovi korral ma lendan korraks ja kiiresti taas mõnda Itaalia armsasse väikesesse linna, käin kohvikus, söön koogi ja sõidan siis kusagile edasi. Lihtsalt, et mul on niiviisi võimalik teha. Kirjutasin aasta alguses SIIN, kuidas mul see unistus Lecco linnas ka täitus. Ja nüüd sooritas mu unistus kordustäitumise.

Treviso tiramisu

Väga kummaline, et tiramisu söömine kuulub Treviso vaatamisväärsuste nimekirja ja et me sattusime justkui juhuslikult ühe tiramisu-kohviku vaateakent põrnitsema. Põikasin taas korraks ja kiiresti Itaalia väikelinna magustoidu-elamust nautima. Mälestus tiramisu söömisest on seda väärt, et seda siin teie jaoks esile tõsta. Minge maitske ise, pole üldse pikk maa ja tasub käia.

Lisaks vaatasime üle ka muud vaatamisväärsused, nagu näiteks linnamüür, kanal, katedraal, senjooride väljak ehk Piazza dei Signori ning lonkisime kitsastel tänavatel ringi.

Piazza dei Signori on linna hing ja süda, mille panevad tuksuma kohvikutes lobisevad ja tänavatel kulgevad inimesed.

Treviso katedraal ehk Cattedrale di San Pietro Apostolo asub Katedraali väljakul ehk Piazza del Duomo’l,  mille kohta Treviso kirjanik Giovanni Comisso on öelnud, et see on nagu väike Vatikan, sest siia on kokku koondatud põhilised religioossed ehitused.

Fontana Delle Tette.

Vana kaev. Leidke pildilt ämber.

Vanemad ja uuemad tänavakivid.

Külli tahtis näha, kas ma mahun tänavale ära.

Mulle väga meeldis selle linna rahulik meeleolu, keegi ei tormanud, turiste oli vähe, teenindajad naeratasid, kohvikud ja butiigid olid kenad. Sooja oli umbes 33 kraadi, mis on oktoobrikuu kohta väga hea saavutus. Treviso võiks vabalt olla mõneks ajaks mu kodulinn.

Tallinna ja Treviso lennujaamade erinevus on selles, et …

Näiteks Tallinnas oli turvakontrolli töötajale tekkinud joonlaud. Joonlauaga mõõdeti üle Külli 2 küüneviili, anti teada, et need on 6,5 cm pikad ning konfiskeeriti. Küüneviili maksimaalne pikkus tohtis olla 6,0 cm. Kotti valgustati veel mitu korda läbi ja viidi koguni teise ruumi. Rohkem midagi konfiskeerimisväärset aga ei leitud.

Üks reisisell, kes samuti oma koti läbituuseldamist ootas, nentis, et tõepoolest, maniküürisalongi avamine väljamaal ei ole ilmselt lubatud.

Minu pikk soengunõel jäi miskipärast alles, samuti ei pühitud mind paberiga üle, nagu tavaliselt tehakse. Et ega ma pole end enne lennukile tulekut pulbrite või millagagi üle pihustanud. Kedagi ei huvitanud. Geelide ja vedelike jant muidugi oli, aga needki jäid alles. Muu hulgas saime teada, et geel on tegelikult vedelik. Reisimine avardab silmaringi rohkem kui keemiatund.

Nagu juba öeldud, siis õhutemperatuur oli ka 100% Treviso kasuks.

Minu mõndagi läbielanud punane seljakott püsib ikka veel ühes tükis.

Vast saite juba ka aru, et seekord mul ei olegi üksi-reis. Mis on väga hea, sest üksi ma oleksin jäänud uskuma googeldust, et Trevisosse ei lähegi otse bussi ja nii olekski tiramisu söömata jäänud.

Esimese reisipäeva kokkuvõtteks võib öelda, et rahmeldasin ringi üle 20 tunni. Hommikul ärkasin kell 5, tegin veel ära mõned tööasjad (khmm, lisatasu?), järgnes traditsiooniline Tallinna-sõit, õhulend, Treviso linna uurimine, järgmine lend ja õhtuks juba hoopis põnevamas kohas öömaja otsimine. Kus ma järgmisel hommikul ärkasin, sellest saate lugeda juba varsti, järgmises loos.